Budowa Beata  

Trend budowlany w trójmieście – podsumowanie 2021 roku.

Od kilku lat możemy obserwować systematyczne podwyżki cen mieszkań w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny lokali powtórnie ustaliły nowe granice. Godnym uwagi jest fakt, że był to rok, w którym zanotowano także wzrost ilości nowych mieszkań oddanych do użytku. Mimo to ceny poszybowały znacząco w górę. Nie zniechęciło to jednak kupujących, jako że w ubiegłym roku odnotowana została większa sprzedaż mieszkań.

Nie sposób ukryć, że w 2021 roku ceny mieszkań zarazem na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszły do góry. Średnia wartości mieszkań osiągnęła następny rekord. Potwierdza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który to przygotowywany jest w oparciu o dane od agentów nieruchomości i deweloperów. Wynika z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku możemy zanotować podwyżki cen nieruchomości w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wyróżnia się na tle kraju, choć w pozostałych dużych miastach także widać wzrosty cen, co jest wywołane między innymi inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Oczywiście inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednak oprócz Trójmiasta wzrosty cen nie są aż tak drastyczne.

Podwyżka cen nieruchomości w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym nie da się ukryć, że w tym roku w górę wyjątkowo poszybowały ceny mieszkań nowych. 

Obecnie odbywa się polowanie na dobre nieruchomości. Trwa ono nie jedynie na rynku premium. Mieszkania o metrażu 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są bardzo przesortowane, małe mieszkania pod wynajem również. Mieszkanie ciężko wyszukać, gdyż mieszkania sprzedają się niezwykle szybko. Jeżeli oferta jest dobrze skonstruowana, czas sprzedaży bywa nie dłuższy aniżeli dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo środowisko trójmiejskich agentów zorganizowało kooperację między biurami, toteż wiele propozycji wcale nie trafia do portali, bo klient zostaje znaleziony, jeszcze nim powstanie obwieszczenie.

W poprzednim roku, po doświadczeniach z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży bardzo szybko wyprzedawały się domy. Wiele osób pozamykanych w mieszkaniach szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o większej powierzchni oraz dalekim od wirusa ogrodzie. Niezmiennie bardzo duża jest w Trójmieście także sprzedaż bardzo dobrze umiejscowionych apartamentów, które w trakcie pandemicznych ograniczeń w poruszaniu się po świecie pełnią funkcję tzw. drugich domów, a dodatkowo są niezłą inwestycja kapitału. 

 Bardzo duże oczekiwania klientów wobec firm budowlanych w mieście Gdańsk

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku bardzo dużej konkurencji. Codziennie walczą nie jedynie o wartościowe zlecenia, ale również muszą zmagać się z powszechnym zjawiskiem podkupywania wartościowych pracowników. Jako że reputacja jest w ich wypadku niezwykle ważna, coraz bardziej dostrzegają wymóg kształtowania właściwego wizerunku a także komunikowania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dosyć konkurencyjnym rynku i zdobywać kolejnych inwestorów, musi ciągle sprawdzać otoczenie. Musi zdobywać wiedzę, wysnuwać wnioski i przekuwać je na konkretne poczynania, mające na celu rozwój działalności. Musi także radzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej dziedziny. Działalność budowlana obejmuje wiele dziedzin. Dokonując inwestycji w nowe sprzęty i narzędzia, można poszerzyć swoją ofertę oraz oferować bardziej rozbudowane i całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do większego grona potencjalnych inwestorów. Zarówno wymiana urządzeń na bardziej zaawansowane, jak i zakup całkiem nowych maszyn wiąże się z poświęceniem dużego wkładu, jeżeli jednak mamy rozbudowywać firmę budowaną niezbędne jest rozszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług daje szanse na wykonywanie zyskownych zamówień, co w prostej linii przekłada się na zdecydowanie wyższe zyski.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwijanie przedsiębiorstwa. Należy przyłożyć wagę do jakości public relations, a czas zimy, w trakcie którego zamówień jest mniej, dobrze jest przeznaczyć na rozwój odbioru firmy oraz działania marketingowe.